မမ

Thursday, January 8, 2009

ေရႊရင္ကို ေအးေစေသာ.....




မမ...နဲ ့မသီ

က်မတို ့အိမ္က မိသားစုအရမ္းမ်ားတယ္... က်န္တဲ ့ကိစၥေတာ႕ မေျပာလိုပါဘူး ။ အ၀တ္ေလွ်ာ္တဲ ့ကိစၥကေတာ႕ စက္ကလဲမႏိုင္.. ျမန္မာထံုးစံအရ လက္နဲ႔ ပဲေလွ်ာ္တာကိုအေမတို႕ က ပိုႏွစ္သက္တယ္ဆိုေတာ့ က်မတို ့အိမ္မွာ အ၀တ္ေလွ်ာ္တဲ ့လူ ငွါးထားရေတာ့တယ္ ။ သူက ခပ္ေ၀းေ၀းက မဟုတ္ပါဘူး ၊ အိမ္နားတင္ေနတယ္။ သူနံမည္က "မသီ " တဲ ့ ။ သူ႕ေယာက်ာ္း ဘာလုပ္လဲေတာ့ က်မလည္း မသိဘူး ။ မသီမွာ ကေလးက အမ်ားၾကီး ..။ ဒါေပမယ္႕ ဘယ္အခ်ိန္ၾကည္႕ ၾကည္႕ သနပ္ခါး အေဖြးသားနဲ ့၀ကစ္ေနတာ... သူေရာ ၊ ကေလးေတြေရာပါပဲ... ေလာေလာဆယ္ဆယ္ကို သူက ဗိုက္ၾကီးေဖါင္းကားေနတာ ။ ေမြးကာနီးအထိ ေလွ်ာ္တုန္း ။

က်မတို႕အိမ္က မနက္တိုင္း အာရုဏ္ဆြမ္းကပ္တယ္ ။ အိမ္မွာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြ မ်ားသလို ၊ ထြက္ရပ္ေပါက္ ဆရာေတာ္ ေတြလည္းရွိေတာ့ ဆန္ႏို႕ဆီဗူးတစ္လံုး ၊ ႏို႕ဆီတစ္ဗူးနဲ ့က်မတို ့အေခၚ "ႏို႕ဆန္ျပဳတ္ " အေမကေတာ့"ယာဂု " တဲ ့ ။ ဆြမ္းေတာ္စြန္႕ဆိုရင္ က်မတို ့မေျပာနဲ ့ အိမ္က ေကာင္မေလးေတြေတာင္ မစားခ်င္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ကို မုန္းေနေတာ႕ တာ ။ အဲဒီေတာ့ ....မသီက အ၀တ္ေလွ်ာ္ျပီးတာနဲ ့ ႏို႔ ဆန္ျပဳတ္တစ္ခ်ဳိင္႕ၾကီး ဆြဲျပီးျပန္တာ.......... ။ အေမကေတာ့ မသီနဲ႕ ကေလးေတြ သူ႕ ႏို ့ဆန္ျပဳတ္ေၾကာင့္ ၀ တာတဲ့ေလ..............။ တခါတေလ သမီးတို ့ေတာင္ ဆန္ျပဳတ္မုန္းေနတာ ဘုရားလည္း မုန္းရွာမွာပဲေနာ္လို႕ အေမ႕ကို ေနာက္မိရင္ သာကူတို ၊့ ေကာက္ညွင္းေပါင္းတို႔ ေျပာင္း ျပီး ကပ္တယ္။

တစ္ေန ့မိုးေအးေအးနဲ႕ အေပၚထပ္မွာ က်မစာဖတ္ေနတုန္း မသီ ေလွခါးက တက္လာေတာ့ က်မအံ့ၾသသြားတယ္ ၊ က်မတို႕အိမ္က ေအာက္ထပ္မွာ လူေနမ်ားတယ္ ဧည့္သည္လာရင္ေတာ့ အေပၚကို တန္းတက္တာပဲ ။ ေအာက္မွာဧည္ ့ခံေလ ့မရွိဘူး ။ က်မစာဖတ္ရင္းမသိမသာ စပ္စုေနမိတယ္ ။ ခဏေနေတာ့ အေမအိပ္ခန္းထဲက ထြက္လာတယ္ ။ သူ႕လက္ထဲမွာ က်မစိတ္ထင္ သူ၀တ္ေနက် လံုခ်ည္ေဟာင္း၈ထည္ ၉ထည္ေလာက္ရွိမယ္ ၊ အေဖနဲ ့ေမာင္ေလး ပုဆိုးက ၄ ၊ ၅ ထည္ေလာက္ပါမယ္။
အေမက " သပ္သပ္ရပ္ရပ္၀တ္ေနာ္.....မီးဖြားျပီးလည္း နင္အျပင္ေလး ဘာေလး၀တ္လို ့ရတယ္ ၊ ပုဆိုးေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ညီေအာင္ျဖတ္ျပီးသံုး " တဲ့...။
ဒါနဲ႕ ....က်မလည္း ..မေနသာေတာ့ဘူး ။ " မသီ..အဲဒါဘာလုပ္ဖို ့ တုန္း " ဆိုေတာ႔
မသီက " ကေလးအႏွီးလုပ္ဖို ့" တဲ့ေလ......။
ဒါနဲ႕ က်မ က အေမ႕ကို " အေမေနာ္....သူမ်ားကေလးေမြးမွာကို ပုဆိုးေဟာင္း လံုခ်ည္ေဟာင္းေတြ ေပးျပီး ၊ ေနာက္ဘ၀ကို ့ကုိယ္႕အလွည့္က် အဲဒါေတြျပန္ရမယ္ဆို....သမီးေတာ ့မလိုခ်င္ပါဘူး " ဆိုေတာ့
အေမက " ဟဲ႕ ေက်ာင္းအမ ....ငါစိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ ့ေပးေနတာ ၊ သူ႕မွာလည္း လိုေနတာ..မဟုတ္တာ၀င္မေျပာနဲ႕ "တဲ ႕
" သမီးေျပာတာမဟုတ္ဘူး..အဲဒါ ဘုရားေဟာတာေနာ္ " လို ့က်မထပ္ကြန္ ့ေတာ့..
အနားမွာရွိတဲ့ အမလတ္က " အေမ....သမီးေယာက်ာ္းရလို႕ ကေလးေမြးရင္ေရာ အေမအဲဒါေတြေပးမွာလား " လို႕ ၀င္ေျပာေတာ့ အေမရယ္ စိတ္မဆိုးစဖူး စိတ္ဆိုးသြားတယ္ ။
ျပီးေတာ႕ စိတ္ဆိုးဆုိးနဲ႕ " ဟဲ ့...ဘုရားအမ ၊ ေက်ာင္းအမႏွစ္ေယာက္......နင္တို႕ ျမင္တာ အေဟာင္းပဲျမင္တာ..ငါ႕ေစတနာေတြ ၊ ေမတၱာေတြမွ..နင္တို ့မျမင္တာ...ေညာင္ေစ့ေလာက္ လွဴလည္း ေညာင္ပင္ၾကီး ေလာက္ရတတ္တယ္.. အဓိက က စိတ္ေစတနာပဲ ....ျမဲျမဲမွတ္ထား " တဲ ့.............။
က်မတို ့လည္း " စိတ္မဆိုးပါနဲ ့အေမရယ္..သမီးကလည္း ေစတနာနဲ ့ေျပာတာပါ " လို႔ ေတာင္းပန္ရင္း ....." မသီဘယ္ေတာ့ေမြးမွာ လ ဲ"ဆိုတာ ထပ္ေမးမိတယ္ ။
အေမက " ေနာက္တစ္ပတ္ထဲမွာ " တဲ ့
" ဘာေလးလဲ " ဆိုေတာ ့..
" အမႊာေယာက်္ားေလး " တဲ ့....
ဒါနဲ႕ က်မလည္း " ကဲပါ ... အေမေပးတာေတြလည္း ယူ.. က်မနဲ ့မလတ္လည္း အမႊာေလးေတြ အတြက္.. အႏွီး လွဴမယ္ ၊ ဘယ္မွာ၀ယ္ရမလဲ " ဆိုေတာ့..
အေမက " ၀င္းသူဇာမွာ ၀ယ္ ၊ မိုးတြင္းၾကီးထဲမွာ အမႊာ ၂ေယာက္ဆိုေတာ့အထည္ ၃၀၊၄၀ေလာက္မွ ေလာက္မွာ " တဲ့ေလ ....။
ဒါနဲ႕ က်မ က " ကဲပါ ၊ မနက္ျဖန္ က်မ ၀ယ္ေပးမယ္ ၊ အမႊာအတြက္ လက္ေဆာင္ " လို႕ေျပာေတာ့..မသီအရမ္းေပ်ာ္သြားတယ္ ။


အဲလိုနဲ႕ ျပည္လမ္း က ၀င္းသူဇာဆိုင္ကို က်မနဲ ့က်မသူငယ္ခ်င္းနဲ႕ သြားၾကတယ္ ။ က်မတို ့ ကားရပ္ျပီးဆင္းေတာ့.. လူေတြ မိုးဖြဲဖြဲထဲမွာ တန္းစီေနၾကတယ္ ... က်မက မစီပါဘူး ၊
ေကာင္တာမွာ" အႏွီးပိတ္လို ခ်င္လို ့"ဆိုေတာ ့
"အမ ဘယ္ေလာက္ယူမွာလဲ" တဲ့....
"အမႊာ ေမြးမွာဆိုေတာ့ အထည္ ၄၀ ေလာက္ "လို႕ေျပာေတာ႕ က်မကိုေရာင္းတယ္ ။
က်မေငြရွင္းျပီးေတာ့ တန္းစီေနတဲ႕ ဗိုက္ၾကီးသည္ကို "ဘာယူမလဲ" လို ့ေမးသံၾကားလိုက္တယ္ ၊
မိုးဖြဲဖြဲထဲ တန္းစိီေနရလို႕ အဝတ္ေတြ စိုတဝက္ေျခာက္တဝက္ ျဖစ္ေနရွာတဲ႕ ဗိုက္ၾကီးသည္က "အနွီး ၂ ဒါဇင္ " လို႕ ျပန္ေျဖေတာ႕ ... "မရွိဘူးကုန္ျပီ"တဲ့ေလ......
က်မလည္း လွည့္ထြက္လာ ျပီးမွ ေကာင္တာကိုျပန္ေလွ်ာက္သြားျပီး.. " က်မ မရွင္းဘူး....အႏွီးေတြရွိလ်က္နဲ ့ ဘာလို႕ အဲလိုေျပာရတာလဲ " လို ့က်မ ေမးေတာ ့ အေရာင္းစာေရးမ ခမ်ာ အိုးတိုးအမ္းတမ္းနဲ ႕ ဘာေျဖရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနပံုရတယ္ ။
ဒါနဲ႕ က်မလည္း ဆက္တုိက္ပဲ " ဒီမွာ.... က်မမွာ ဗိုက္လည္း မရွိဘူး ၊ ဒါေပမယ္႕ လိုသေလာက္ ရျပီး ဗိုက္ၾကီးနဲ႔ အမကိုက်ေတာ႕ မေရာင္းဘူး..က်မနားမလည္လိုက္တာ " ဆိုေတာ့.....
အေရာင္းစာေရးမက " သူတုိ႕ က ျပန္ေရာင္းစားတာညီမရဲ ႔" တဲ႕....
" ဒါေတြ ျပန္ေရာင္းစားလို ့ရလား " ဆိုေတာ ့
" ရတယ္ေလ ၊ ဆို္င္ေရွ႕တင္ေကာက္ေနတာမေတြ ့ဘူးလား " ဆိုပဲ ..။ က်မ ဘာျပန္ေျပာရမွန္း မသိေအာင္ကိုပါပဲ. .သူငယ္ခ်င္းနဲ ့၂ေယာက္သား တန္းစီေနတဲ ့လူေတြရဲ႕ ေရွ႕ကေန အႏွီးထုပ္ၾကီးန႕ဲ ့ျဖတ္ေလ်ာက္ရမွာကိုလဲ က်မ ေသမေလာက္ရွက္ရြံအားနာေနမိတယ္ ..... ဘာေၾကာင္႕လဲလို႔ က်မကိုေမးရင္ေတာ႕ .. က်မ မေျဖတတ္ဘူး.. ေနာက္...မျဖစ္တဲ ့အဆံုး အဲဒီမ်က္လံုးေတြေရွ႕ကေန ကားနား ေရာက္ေအာင္ မနဲအားတင္းျပီးေလ်ာက္ခဲ ့ရတယ္... ။
ကားေပၚေရာက္ေတာ့လဲ ကားစက္မႏွဳိးေသးပဲ ေတြေ၀ေနမိတယ္ ။ ေနာက္ဆံုး....က်မသူငယ္ခ်င္းကို ဗိုက္ၾကီးသည္ အမၾကီးကို လွမ္းေခၚခိုင္းမိတယ္... သူငယ္ခ်င္းက နင္ဘာအရွဳပ္ထုပ္ေတြလုပ္ ဦးမွာလဲတဲ့ ့....ေခၚလိုက္ပါဟာဆိုေတာ ့.. သူလက္ရပ္ျပီး လွမ္းေခၚေတာ ့..အနားေရာက္လာတဲ ့မိန္းမကို
"အမကားေပၚတက္ ၊ က်မ ေျပာစရာရွိလို႕" ဆိုေတာ့..သူကားေပၚတက္တယ္ ။ သူ ကားေပၚေရာက္တာနဲ ့ကားကို ေမာင္းထြက္လာခဲ့တယ္ ။
ျပည္လမ္းေပၚေရာက္ေတာ ့က်မျမဳိ႕ ထဲကို ဦးတည္ေမာင္းရင္း..ဗိုက္ၾကီးသည္မိန္းမကို
" အမ တစ္ျခား၀င္းသူဇာလိပ္စာေျပာ.... က်မ၀ယ္ရင္ ရဦးမွာလား " လို႕ ေမးေတာ့
" ရတယ္..ရတယ္....ဝါးတန္းလမ္းကို ေမာင္း " တဲ႕ ... ။
အဲဒီဆိုင္ေရွ ႔မွာလဲ..အဲလိုပဲ...လူေတြ ဆပ္ျပာ ၊ သြားတိုက္ေဆး ေတြထိုင္ေနတဲ့ မိန္းမေတြဆီ သြားသြားသြင္းေနတာ က်မေတြ ့ ရတယ္.. ။ ဒီတစ္ခါေတာ ့က်မ မရွက္ေတာ႕ ဘူးေလ ။ ေကာင္တာမွာ ေစာေစာကလိုပဲ အမႊာအတြက္အထည္ ၄၀ လို ့ေျပာျပီး ဝယ္တယ္ ။ က်မသူငယ္ခ်င္းက ေဘးကေနျပီး ေၾကာက္တာေရာ ၊ ရွက္တာေရာနဲ႕ ထူပူျပီး ..စိတ္ညစ္ေနတယ္။ က်မကေတာ့ ေစာေစာကနဲ႕ ဆန္႔က်င္ဖက္ပဲ ... ရင္ထဲမွာ အလိုလိုေပ်ာ္ျပီးေပါ ့ပါးေနမိတယ္။ အႏွီးပိတ္ေတြသယ္ ျပီးကားေပၚတင္ရတာလဲ က်မဂုဏ္ယူေနမိတယ္ ။ ကားေပၚေရာက္ေတာ့ "အဲဒါေတြဘယ္မွာ ဘယ္လိုေရာင္းမလဲ"ဆိုတာ ေမးမိေတာ့
" သိမ္ၾကီးေစ်းကို ေမာင္း အမ " တဲ႕ေလ .....။
ဟားဟား.....က်မလည္း ေမာင္းသည္ေပါ့ ။ ရင္ထဲမွာလည္း အလိုလိုေပ်ာ္ေနတယ္။

ဒီလိုနဲ႕ သိမ္ၾကီးေစ်းေအာက္ေရာက္ေတာ့ " အမေရ....အျမန္ေရာင္း.....ျပီးရင္ အျမတ္ကို အမယူ ၊ ျပီးရင္ ေနာက္တစ္ဆိုင္ေျပာ " ဆိုေတာ ့ဗိုက္ၾကီးနဲ႕ မလိုက္ေအာင္ သုတ္သုတ္ ၊ သုတ္သုတ္ နဲ႕ ့အထုပ္ၾကီး မျပီး ဆင္းသြားေလရဲ ႔.....အဲလိုနဲ႔..... သူညႊန္တဲ ့အတိုင္း သိမ္ၾကီးေစ်းေအာက္က ဆုိင္ ၊ ျပီး ... စေကာ့ေစ်း သံုးဆိုင္မွာ က်မတုိ႕ တိုးျပီးျပန္ေရာင္းတာ ဟားဟား..... အျမတ္တစ္ေသာင္းရွစ္ေထာင္လားပဲ... ဗိုက္ၾကီးနဲ႕ မိန္းမရဲ႕ အေပ်ာ္ေတြက က်မတို႕ ၂ ေယာက္ကိုကူး ၊ ျပီးေတာ႕ က်မတို႕ ကို စေကာ႕ေစ်းမွာ ေရႊရင္ေအး တိုက္တယ္..........။ က်မဘ၀မွာ အဲဒီေရႊရင္ေအးေလာက္အရသာရွိတာ တစ္ခါမွမေသာက္ဖူးဘူး.. ။ တကယ္ေျပာတာ ... မယံုရင္က်မလို လုပ္ျပီးေသာက္ၾကည္႕ .. က်မ အာမခံတယ္ ယံုစမ္းပါရွင္....................။
အဲဒီအေပ်ာ္ေတြကို အိမ္မွာျပန္ေျပာေတာ ့
အေမက " အမေလး.... မမရယ္....လုပ္ရက္ပါေပ့ ၊ အဲဒါ ရဲဖမ္းလို႕ ရတယ္ " တဲ ့.. ။ ထားပါေလ...ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ႕... ၊ က်မကေတာ ့လြတ္လာခဲ့ တာပဲမဟုတ္ဘူးလားရွင္..............။

မမ

Labels:


Posted by Anonymous :: 12:06 AM :: 12 Comments:

Post / Read Comments

---------------oOo---------------