မမ

Friday, February 27, 2009

ဘာသာတရား

သူ ့ေက်ာင္းနာမည္က စိုးျမျမ .....။ သူ ့အိမ္နာမည္က ျမေလး....။ သူ ့ရဲ ႔မူစလင္နာမည္က "ဇေလခါ"တဲ ့ ......။ သူဟာက်မရဲ ႔ ငယ္သူငယ္ခ်င္း စာရင္းထဲကတစ္ေယာက္ပါပဲ......။ က်မတို ့ ႏွစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္အထိတြဲျပီး ခ်စ္ခဲ ့ၾကသလဲဆိုရင္... အိမ္မွာ .... မမေရလို ့ေခၚရင္က်မက "ဂ်ီ"လို ့ထူးလို ့အဘြားက မ်က္ေစ့ပ်က္ မ်က္ႏွာပ်က္နဲ ့က်မေျခသလံုးကို ၾကက္ေမြးနဲ ့ရိုက္တာ ဒီေန ့ထိ က်မၾကက္ေမြးဆို ေၾကာက္တုန္း ...။ စိုးျမျမကက်ေတာ့ သူ႔အိမ္မွာ တစ္ခ်ိန္လံုး ျမတ္စြာဘုရား..ဗုေဒၶါလို ့ေယာင္လို ့.. သူ နာနီက ေက်ာ ကိုထုတာ တစ္အုန္းအုန္းတဲ ့...။
ဆူးေလမွာေနတုန္း အခ်ိန္ေတြေပါ့ က်မသူနဲ႔ မကစားရရင္ မေနႏိုင္သလို .... သူကလဲ သူ႕အိမ္၀ရန္တာကေန က်မကို အျမဲလွမ္းျပီးေအာ္တယ္....။ နင္ထမင္းစားေနလား...။ ဘာလုပ္ေနလဲ ဟိုဖက္ဒီဖက္ ေအာ္ ျပီး စကားေျပာၾကတယ္...။ ကေလးဆိုတာ ႏွစ္ေယာက္ေတြ ့ရင္ အိမ္ကေျပာတာ အကုန္ျပန္ေျပာတဲ ့ အမ်ိဳးေလ....။ ငါအိမ္က နင္တို႔အိမ္သြားရင္ဆူတယ္လို ့က်မေျပာေတာ့ သူ႔အိမ္ကလဲ ဆူတယ္တဲ ့...။ ငါ့အိမ္က နင့္ကို ကုလားမလို ့ေျပာတယ္ ဆိုေတာ့ငါ ့အေမကလဲ နင္တို႔ကိုဗမာစုတ္လို ့ေခၚတယ္လို ့ေျပာျပီးရယ္ၾကတယ္....။ အဲလို နဲ ့က်မတို ့ရန္ျဖစ္ရင္ဗမာစုတ္...... ကုလားစုတ္လို ့ဟိုဖက္၀ရန္တာ ဒီဖက္၀ရန္တာ ေအာ္ၾကတယ္....။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ႏွစ္ဖက္လူၾကီးေတြ ထြက္ျပီးေတာင္းပန္ၾကတယ္......။ အဲလိုမေျပာရဘူး သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္းတဲ ့ က်မတို ့က အေမတို႔လဲ ေျပာတာပဲ ဆိုေတာ့ လူၾကီးေတြက ရယ္ရယ္ေမာေမာ....။ အိမ္ထဲေရာက္ျပီဆိုတာနဲ ့က်မတို ့ႏွစ္ေယာက္ ငိုသံထြက္လာျပီ...။ အရိုက္ခံရတာေလ....။ လူၾကီးေတြကို အရွက္ခြဲလို ့ဆိုျပီး.....။ ျပီးရင္က်မတို ့မေခၚပဲမေနႏိူင္ဘူး......။ ျပန္ေခၚတာပဲ...။
အဲလို နဲ ့ နဲနဲၾကီးလာေတာ့ သူကဥပုဒ္လဆို ဘာမွတစ္ေန ့လံုး မစားဘူး....။ သူမစားေတာ့ က်မကလဲ လိုက္မစားဘူး သူကတံေတြး ခဏခဏေထြးတယ္.....။ က်မကလဲ လိုက္ေထြးတယ္....။ က်မအဘြားကသိေရာ က်မတို႔ကို ေန႔လြဲညစာမစားရဆိုတဲ ့ ဥပုဒ္ ေစာင့္နည္းကို ေသေသခ်ာခ်ာရွင္းျပတယ္ ...။ အဲဒီမွာ ငါးပါးသီလဆိုတာ ၉- ႏွစ္အရြယ္မွာ က်မ စသိတယ္..... ။ က်မေျပာစရာ သူ႔ပဲရွိေတာ့ က်မတတ္တာ သူ ့ကို ျပန္သင္တာေပါ ့ ...။ သူက သူအိမ္မွာျပန္ေျပာ သူအမက သူ႔အရုပ္ကို ဖြက္ထားလို ့နင္ လိမ္တာ မုသာ၀ါဒကံ ထိုက္ျပီတို ့...... သူအေဖက ဟင္းခ်က္ဘို ့ၾကက္ကိုလည္လွီးရင္ အပါၾကီးေတာ့ ပါဏာတိပါတာကံ ထိုက္ျပီး ေနာင္ဘ၀ အဲဒီၾကက္ လူျဖစ္ျပီး အပါၾကီးကို အဲလိုျပန္လွီးမွာလို ့..... သြားေျပာေတာ့ သူ႔အိမ္ကသူ ့ကို ရိုက္နည္းမ်ိဳးစံုနဲ ့ရိုက္သည္ေပါ့.....။
တစ္ေန ့သူတို ့အစ္ေန ့..... က်မက အဘြား ႏြားတစ္ေကာင္ေလာက္ ၀ယ္ေပးပါလား သမီးလွဴခ်င္လို ့ဆိုေတာ ့အဘြားက အစ္နားနီးေနတာလဲ သိတယ္ ...။ က်မက ႏြားအလွဴခံတယ္ဆိုေတာ့ က်မကိုေမးပါ ေလေရာ....။ က်မကလဲ အစ္ေန ့မွာသူငယ္ခ်င္းက ႏြားသတ္ျပီး ကုသိုလ္ေတြ အမ်ားၾကီးရမွာ (က်မသူငယ္ခ်င္း ကေလး အေတြးနဲ ့အဲဒီတုန္းက သူနားလည္တာ အလြယ္ေျပာခဲ ့တဲ ့အတိုင္း) က်မက အဘြားကို ျပန္ေျပာေတာ့... အဘြားကေဆြ ့ေဆြ ့ခုန္ေတာ့တာ ....။ ျပီးေတာ ့၂၆- လမ္းေစ်းကေန ငါးရံအရွင္ ေလးေကာင္၀ယ္လာတယ္...။ အၾကီးၾကီးေတြ ျပီးေတာ့ က်မတို ့ညီအမေလးေယာက္ကို ...(သူတို ့လဲညီအမေလးေယာက္ပဲ..... က်မတို႔လိုပဲတဲ ့ .... သိပ္ခ်စ္ၾကတာတဲ့.... အဘြားက ငါးရံ႕ေလးေကာင္ကိုေျပာတာ....) ေရာ့..... ငါ့ေျမး ႏြားက အၾကီးၾကီး ငါ့ေျမး အဲဒီငါးရံ့ကို အရင္သတ္ဆို လက္ထဲ ဓားထည့္ေပးတယ္...... ။ မ်က္လံုးျပဴးျပီး ေရကူးေနတဲ့ ငါးရံ ႔ညီအမ အဲ ဒီတုန္းက အဘြားေျပာခဲ့တာကို ၾကည့္ျပီး က်မငိုတယ္.....။ ေၾကာက္လဲေၾကာက္ခဲ့တယ္......။ အဘြားသူတို ့က ကိုယ္တိုင္သတ္တာ မဟုတ္ဘူးဆိုေတာ့...... ငါေျမး ကိုယ္လုပ္မွကိုယ္ရမွာတဲ ့...။ ကုသိုလ္ လိုခ်င္ရင္ငါ ့ေျမး ကိုယ္တိုင္လုပ္ေပါ ့တဲ ့....။ အဘြား တို ့ေတာ့ မလုပ္ရဲဘူးတဲ ့ .....။ က်မ မလုပ္ရဲဘူး....။ ကုသိုလ္လဲ မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး ဆိုေတာ့ မလုပ္ရဲရင္ ေနာင္ဘယ္ေတာ့မွမေျပာရဘူး..... ။ စိတ္လဲမကူးရဘူးတဲ ့......။ က်မတို ့နားမလည္ေသးတဲ ့ဘာသာ ေတြထဲ ခ်ာလည္လည္ရင္း အရြယ္ေရာက္လာၾကတယ္.....။ ငယ္သူငယ္ခ်င္းဆိုတာ တစ္သက္မွာတစ္ခါပဲ ရၾကတာေလ..... ။
က်မတို ့ဖုန္းေျပာျပီး ႏွဳတ္ဆက္ရင္ေတာင္ ဗမာစုတ္ေရ တာ့တာ့......။ က်မကလဲ ကုလားစုတ္မေရ တာ့တာ့....။ တစ္ကယ္ေတာ့ က်မတို ့ညီအမေတြလိုခ်စ္ခဲ့တဲ ့ ေမတၱာေၾကာင့္ပဲ တစ္ေယာက္နဲ ့တစ္ေယာက္ အပစ္မျမင္ခ့ဲ ့ၾကဘူး ....။ သူသာ ဗုဒၶဘာသာမွာ ေမြးဖြားခဲ့ရင္ သူဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္ေနသလို.... ။ က်မက မူစလင္ဘာသာမွာ ေမြးဖြားခဲ့ရင္မူစလင္ဘာသာကိုပဲ ကိုးကြယ္ေနရမွာေပါ့ရွင္...။ လူေတြဟာ ကိုယ္ေမြးဖြားရာကို ယံုၾကည္ရာကို ကိုယ္းကြယ္ရင္း ေနာက္ဆံုးတစ္ေန႔ ေသဆံုးရတာပါပဲ....။ ကိုယ္ယံုၾကည္ခ်က္နဲ ့ရွင္သန္ၾကီးထြားရင္း ကိုယ္သိလာတဲ ့အတတ္ပညာနဲ ့အသိပညာေအာက္မွာ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကို ေျပာင္းလဲကို္းကြယ္လာခဲ့ၾကတာေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ....။
က်မငယ္ငယ္က သူ႕ကိုေမးဘူးတယ္္....။ သူက ကုလားကားရုပ္ရွင္အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပေတာ့ နင္တို ့တိုင္းျပည္က ဘယ္မွာလဲဆိုေတာ့သူကမသိဘူးတဲ့ .....။ ငါတို ့တစ္ေန ့လူၾကီးျဖစ္ရင္ သြားလည္ၾကမယ္ ဆိုေတာ့ သူကလဲ .... ေအးတဲ ့ေျပာခဲ ့တယ္....။ တစ္ကယ္ေတာ့ က်မတို ့ ရဲ ႕ တိုင္းျပည္ဆိုတာ အတူတူပဲဆိုတာ မသိခဲ့ၾကဘူးေလ ....။ ဒီဖက္ေခတ္ေတြမွာ ျပည္ပအေတာ္မ်ားမ်ားကို ေျခဆန္ ့လာ ခဲ့ေတာ့ ျမန္မာျပည္က ဗုဒၵဘာသာေတြ...... ခရစ္ယာန္ေတြ...... မူစလင္ေတြ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ေတြမွာ အမ်ားၾကီး ...။
သူမ်ား တိုင္းျပည္ေတြမွာ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကို လြတ္လပ္စြာ ကိုယ္းကြယ္ေနၾကတာေတြ ေတြ ့လာေတာ့ က်မ အရမ္းအံ့ၾသမိတယ္......။
ဒါ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္ဆိုတာကို သိလာခဲ့တယ္ ...။ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ ေလွ်ာက္ေနၾကတယ္ ....။ ဘယ္သူ ့ကိုမွ မတိုက္သလို....။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ မခိုက္ဘူး....။ အဲ ဘာသာေရးလုပ္တဲ ့ သူေတြတိုင္း ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ သက္၀င္ယံုၾကည္ေအာင္ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ တန္ဘိုးထား ေလးစားလာေအာင္ ကမၻာ့အလယ္မွာ ကိုယ့္ဘာသာကုိယ္ ယံုၾကည္လာဘို ့....။ ကိုးကြယ္သူေတြနဲ ့ အမ်ားၾကီးဆိုင္ပါတယ္.....။
က်မတို ့ဗုဒၶဘာသာေပါ့ ဘုရားသားေတာ္လို ့အျမင့္ျမတ္ဆံုးဘြဲ႔ကို ရဘို ့ ပထမဆံုး သကၤန္း၀တ္ သပိတ္လြယ္ ဆြမ္းခံရေတာ့မွာပဲ .... ။ ဘယ္သူ လုပ္ႏိုင္မလဲ ဒီကိုယ္ေတာ္ေတြ ဒီသကၤန္းေတြရွိေနလို႔ တစ္ျခားလူမေျပာဘူး က်မအကိုေတြ ဘုန္းၾကီး၀တ္ရင္ေတာင္ တပတ္ဆယ္ရက္ေလာက္ကို ေသေအာင္ ပိန္လိမ္ေနတာ.....။ အိမ္ကပို ့လိုက္ရတဲ့ ဆြမ္း .... ကပ္လိုက္ရတဲ ့အေအး.... ဒါေတြကို က်မတို ့ဗုဒၶဘာသာပါ လို ့ေၾကြးေၾကာ္ေနယံုနဲ ့တစ္သက္မွာတစ္ခါဘုန္းၾကီး၀တ္ရံုနဲ ့ကိုယ္ကိုးကြယ္ တဲ ့ဘာသာအေပၚ တာ၀န္ ေက်ျပီလားသူတို ့မလုပ္ဘူး ဘယ္သူမလုပ္ဘူး လက္ညိဳးထိုးရတာ လက္ေညာင္းတယ္.....။ ေအာ္ေနရတာ ပါးစပ္ေညာင္းတယ္.....။ လုပ္ႏိုင္တဲ ့သူေတြေပါင္းစည္းျပီး လုပ္ၾကဘို ့ပဲ ရွိေတာ့တယ္....။ က်မေျပာခ်င္တာ ကိုယ္ဘာသာအတြက္ ကိုယ္ေတြဘာလုပ္ျပီးျပီလဲ ...။ သူမ်ားဘာသာကို ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္ ေစာင္းေျမာင္း လက္ညိူးထိုး အျငင္းပြားရန္ျဖစ္ျပီးၾကျပီလဲ.......။ ဘာသာ အားလံုး ရွင္သန္ ေနတဲ ့ျမစ္ေၾကာင္း ေတြပဲ ဘယ္လိုမွာ တားစီးလို ့ပိတ္ပင္ လို ့မရေအာင္ ကမၻာၾကီး မွာရွိေနတဲ့သန္းေျခာက္ ေထာင္ ေသာလူ သား ေတြကို ရစ္ပတ္ စီးေျမာေနမွပဲရွင္တို ့ေျပာသလို ဘာသာေရးရန္တိုက္ တယ္တိုက္ေလ တိုက္တဲ့သူက တိုက္ တယ္ခ်ၾကေလခ်တဲ့ လူကခ်တယ္ ဘာျဖစ္လဲဘာသာ ေတြေပ်ာက္ သြားလားျမန္မာတစ္ျပည္ လံုးမူစလင္ဘာ သာျဖစ္သြားလား ျမန္မာတစ္ျပည္ လံုးဗုဒၵဘာ သာျဖစ္သြားမလား ပညာရွိေတာ့မဟုတ္ ဖူးက်မေျပာခ်င္တယ္ ဘယ္ေတာ့မွမျဖစ္ဘူး စီးေျမာေနမွာပဲ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ သည္ေဆာင္သြားမွာပဲ အရာအားလံုး သက္၀င္ျခင္းနဲ ့ ပဲေျပာင္းလဲ အုပ္စိုးလို ့ရမယ္တစ္ခ်ိဳ ့ ဘာသာေျပာင္းလဲကိုးကြယ္လာၾကတာဘာေၾကာင့္လဲ သက္၀င္ျခင္း ေၾကာင့္ပဲဒီဘာသာကို သူမယံုၾကည္ေတာ့ဘူး ယံုၾကည္ရာကိုသူေျပာင္းလဲကိုး ကြယ္သြားမယ္ဒါသူရဲ ့လြပ္ လပ္ခြင့္ပဲ က်မေျပာ ခ်င္တာ ဘာသာေရးတိုက္ခိုက္မူ ့ေတြျဖစ္ေအာင္က်မကိုေသြးထိုးလူံ ့ေစာ္သူတဲ ့က်မမွာ ဦးေႏွာက္ရွိတယ္ရွင့္ဘယ္ဘာသာ ကိုမွတိုက္ခိုက္လို ့မရဘူး ေနာက္ဆံုးကိုယ္ ယံုၾကည္ရတဲ့ဘာသာတစ္ခုထဲကမၻာ မွာက်န္ေနခဲ့မယ္လို ့ဘယ္တုန္းကမွမေတြးဘူးသလို ဘယ္ေတာ့မွလဲျဖစ္မလာဘူးဒါေတြအားလံုးဟာေခတၱ
ခဏလိုအပ္လို ့ဖန္တီးယူတဲ့အျဖစ္အပ်က္ေတြပဲ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြၾကား က်မၾကားညပ္သြားရင္...အဲဒါရိုးသား စြာပဲေၾကြေတာ့မဲ့ထန္းသီးေပၚက်မနင္းမိတာဆိုတာက်မ၀န္ခံပါတယ္...။က်မျဖတ္သန္းလာတာေတြက်မစပ္စုထား တာေတြက်မ၀ါသနာေတြအားလံုးကိုက်မမေသခင္ခ်ျပခ်င္ခဲ့တာပါပဲ။ က်မဘာမွမျဖစ္ခ်င္ဘူး။ က်မစာေရးခ်င္တယ။္ က်မေရးေနမယ္အမွန္တရားျဖစ္ရမယ္အပိုေတြထည့္ျပီးမျမဴစြယ္ဘူး ဘာသူ ့မွလဲရန္မတိုက္ဘူး။ က်မဟာျပည္သူ တစ္ေယာက္ပဲတစ္ေန ့မဲထည့္ခြင့္ရခဲ့ရင္က်မယံုၾကည္ရာကိုရဲရဲရင့္ရင့္ထည့္မဲ့ျပည္သူတစ္ေယာက္ပဲျပည္သူဟာ တိုင္းျပည္ရဲ ့အင္အားတဲ့က်မယံုၾကည္ရတဲ့သူ..က်မသက္၀င္ရတဲ့မူ၀ါဒကိုင္ဆြဲသူေနာက္မွာပဲက်မအင္အားျပမွာပဲ..။ က်မလူကို မၾကည့္ဘူး မူကိုၾကည့္မယ္ ။က်မအေျပာကိုမၾကည့္ဘူးမေနာကိုၾကည့္မဲ ့သူတစ္ေယာက္ပါပဲ။ မမဆိုတာကိုယံုၾကည္ရာကိုေျဖာင့္တန္းစြာ ေလ်ာက္လွမ္း ေနတဲ့ ျမန္ မာျပည္ဘြား ဗုဒၵဘာသာကို ယံုၾကည္သက္၀င္တဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ျဖစ္သလိုစိုးျမျမဆို တာလဲသူယံုၾကည္ရာ ကိုေလ်ာက္လွမ္းေနတဲ့ ျမန္မာျပည္ဘြား အစၥလမ္ဘာသာ ကိုသက္၀င္ယံုၾကည္တဲ ့မူစလင္အမ်ိဳးသမီးတစ္ ေယာက္ပါပဲ တစ္ေန ့မွာက်မတို ့ ရဲ ့မ်ိဴးဆက္ေတြ ခ်န္ထားခဲ ့ျပီးတိတ္တစိတ္ ဒီေလာကထဲ ကထြက္ခြါ သြားၾကရမဲ ့သူႏွစ္ေယာက္ပါပဲ ဒီေန ့ထိခ်စ္ ခင္ေနတုန္း ပါပဲရွင္။

မမ

Labels:


Posted by Anonymous :: 12:33 AM :: 15 Comments:

Post / Read Comments

---------------oOo---------------