မမ

Sunday, April 26, 2009

စကၤာပူက မကၽြတ္လြတ္သူ (၄)


အဲလိုနဲ႔ေန႔ရက္ေတြၾကာလာေတာ့ ဝိဥာဥ္နဲ႔ တစ္ေျဖးေျဖးရင္းႏွီးလာခဲ့တယ္ ။ဟား ဟား ဟား မမကေတာ့လုပ္ျပီလို႔ မေတြးၾကနဲ႔ဦး ။ က်မအိမ္မွာရွိတဲ့ သူေတြထဲက သူ႔ကိုယ္သူေတာ္၏ တတ္၏ လို႔ထင္ျပီး အလုပ္ကျပန္လာတိုင္း အလုပ္ထဲမွာ သူဘယ္လိုအဆင္ေျပေၾကာင္း ဒီႏိုင္ငံကသူ႔ကို အက်ိဳးေပးေၾကာင္း ေခါင္းခ်ဘို႔အထိ စဥ္းစားထားတယ္ဆိုတဲ႔ မ်ိဳးဆက္သစ္ေဂါက္ လို႔ေခၚရမွာေပါ့ ။
၁၀တန္းေအာင္ ၁ရ ႏွစ္ေလာက္မွာ ဒီမွာပရိုက္ဗိတ္ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္း တက္ျပီး ေခာတ္ေကာင္းခ်ိန္မွာ ေနရာေကာင္းေကာင္းကို တစ္ေထာင့္ရွစ္ရာပလပ္စ္ အိုတီ နဲ႔ ရထားသူဆိုေတာ့ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထင္တစ္လံုး နဲ႔ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေဂါက္ရာထူးကို လက္ဆင္႔ကမ္း သယ္ေဆာင္မယ့္ ေဂါက္ေပါက္စေပါ့။
အဲ.. သူကေမြးေန႔ လုပ္ေတာ့ အိမ္ရွိလူကုန္အတြက္ မုန္႔ဝယ္လာတယ္ ။
ညေနလူစံုခ်ိန္ မွာ မုန္႔ေတြေဝေတာ့ မုန္႔တစ္ဗူးကပိုေနပါေရာ မမရဲ့ေစတနာ ကိုသိၾကတယ္ဟုတ္ ။ သူကလဲ ေသေသခ်ာခ်ာ တြက္ျပီးဝယ္တာပါ ဘယ္႔ႏွယ္တစ္ဗူးကပိုေနပါလိမ့္ ဆိုျပီးမခ်င့္မရဲနဲ႔ ျပန္ေရ ျပန္တြက္ ပိုတာပါပဲ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ စာဂ်ပိုးေဂါက္က အဲ.. မပိုဘူးေလ ဟိုတစ္ေယာက္က်န္ ေသးတယ္တဲ႔ က်န္တဲ႔သူေတြကလဲ ေထာက္ခံတယ္။
က်မကလဲ ေစတနာထားတဲ႔ေနရာမွာ လူေတြဝိဥာဥ္ေတြ ခြဲျခားခြဲျခား မလုပ္တတ္ဘူး ဆိုေတာ့ ေအးေလသူ႔ အတြက္ဝယ္တုန္းက၀ယ္ျပီး ရွက္မေနပါနဲ႔လို႔ေနာက္ေတာ့ မ်ိဳးဆက္သစ္က သူ႔ေမြးေန႔မွာ ဝိဥာဥ္ကိုေက်ြးရမွာကို လန္႔ေနပံုရတယ္ ။ အဲလိုနဲ႔ မထင္မရွား အထီးအမ မကြဲေသးတဲ့ ဝိဥာဥ္ ကို က်မကေမြးေန႔ပြဲ ဖိတ္လိုက္တယ္ ျပီးရင္သူက ဟတ္ပီးဘတ္ေဒး သီခ်င္းကိုျပိဳင္တူေအာ္ေပးရဦးမွာ ဆိုေတာ့ က်မတို႔ ထမင္းစားပြဲမွာပဲ စားျပီး ေမြးေန႔ကိတ္လွီးဘို႔ အတြက္ဧည့္ခန္းဖက္ကို တစ္အုပ္ၾကီး ကူးလာၾကတယ္ ။ ဟတ္ပီးဘတ္ေဒး ဆိုျပီးမ်ိဳးဆက္သစ္ကိုၾကိဳဆိုတဲ့ လက္ခုပ္သံေတြ စဲသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ထမင္းစားပြဲေပၚမွာက်န္ေနခဲ့တဲ့ စားစရာအထုပ္က ဘုတ္ကနဲျပဳတ္က်တာ အားလံုးပဲေတြ႔လိုက္တယ္ ဆိုရင္ က်မတို႔ေတြအားလံုးပူးကပ္ျပီး ရပ္ၾကည့္ေနမိတယ္ ။ မလိုလားအပ္တာေတြ ထပ္ျဖစ္မွာစိုးတာရယ္ အားလံုးလဲစိတ္ေတြေပါ့ပါးသြားေအာင္ က်မက ဟယ္.... တို႔ေဘာ္ေဘာ္ၾကီး ေမြးေန႔လာစားတယ္ေဟ့ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေရာ ပါခဲ႔ရဲ့လားလို႔ေနာက္ေတာ့ ေမြးေန႔ရွင္မ်ိဳးဆက္သစ္က သူလိမ္းထားတဲ့မိတ္ကပ္ေၾကာင့္လား မသိ မီးေရာင္ေအာက္မွာ မ်က္ႏွာတစ္ခုလံုးျဖဴဖတ္ျဖဴေရာ္ကိုျဖစ္လို႔ ။ သိပ္ကိုထူးဆန္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ အဲဒီညက အေတာ္ကို ညဥ္႔နက္တဲ႔က်မတို႔ ေနာက္ေန႔မနက္ မ်ိဳးဆက္သစ္ ကုတင္ေဘး စာၾကည့္စားပြဲေပၚမွာ ေရာက္ေနတဲ့ အိမ္အျပင္ဘက္မွာသာရွိတတ္တဲ့ သစ္ရြက္ေျခာက္နဲ႔ အမိွဳက္စုပံုပံုေလးကို တစ္အံ့တစ္ၾသ ၀ိုင္းအံုၾကည့္ၾကတယ္ ။
အဲလိုနဲ႔ေနာက္ရက္မ်ားမွာေတာ့ စာၾကည့္ခန္းထဲက မေခ်ာက တစခန္း ထလာတယ္ ေနရတာ တစ္ေယာက္ထဲစိတ္မလံုဘူး အနားမွာတစ္ေယာက္ေယာက္ ရွိေနသလိုပဲ တစ္ေရးႏိုးရင္ျဖစ္ျဖစ္ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ က်မကို ထိုင္ၾကည့္ေနသလိုပဲတဲ့ ။ တစ္ေန႔ေပါ့ က်မမိုးမိျပီး ကိုယ္ေတြလက္ေတြကိုက္ ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ နဲ႔ အိမ္ျပန္ေရာက္လာတယ္ ေနဝင္ရီတေရာ အခ်ိန္ေပါ့ ။ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္နဲ႔ ပန္နေဒါ တစ္လံုးေသာက္ခ်ျပီး ဆိုဖာေပၚမွာေမွးကနဲ အိပ္ေပ်ာ္သြားေတာ့တယ္ ။ နားလည္မလားရွင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတယ္ လို႔လဲေျပာလို႔ရသလို အသိစိတ္ကလဲ ကပ္ေနတုန္းအခ်ိန္ေပါ့ ။
အိမ္ေရွ႕ေရခ်ိဳးခန္းကေနျပီး အမ်ိဳးသားလူလတ္ ပိုင္းတစ္ေယာက္ ေရခ်ိဴးျပီးစပံုနဲ႔ထြက္လာတယ္ ။ က်မအနားက ျဖတ္ေလ်ာက္ေတာ့ အံ့ၾသလြန္းစြာ မလံုမလဲနဲ႔က်မ ငုတ္တုတ္ထထိုင္ေတာ့ က်မကိုျပံဳးျပတယ္ရွင္။မမေလ သိတယ္ေနာ္ ေဖၚေရြတဲ့ေနရာမွာ ဟို.. အစ္ကို ေနရတာအစဥ္ေျပရဲ႕လား ဆိုေတာ့ ျပံဳးျပေခါင္းျငိမ့္တယ္ရွင့္ ျပီးေတာ့မွ ဘယ္မွာေနတာလဲ ဘယ္သူလဲ ဒို႔အိမ္မွာမိန္းခေလးေတြၾကီးပါ ဆိုတဲ့
ဇေဝဇဝါနဲ႔ ေတြးရင္း စာၾကည့္ခန္းဖတ္ကို ေလွ်ာက္သြားတဲ႔ အဲဒီလူေနာက္ကို က်မထလိုက္သြားေတာ့တယ္။ အံ့ၾသစရာရွင္ က်မေရွ႕တင္ပဲ ဘီဒိုၾကီးကို ဖြင့္ျပီးဝင္သြားတာ ေတြ႔လိုက္ရတာပဲ။
က်မေခၽြးေစးေတြျပန္ျပီး ႏိုးထလာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ေနဝင္ေနျပီ ဧည့္ခန္းမီးက မထြန္းရေသးဘူး တစ္အိမ္လံုး လူလိုက္စစ္ေတာ့ က်မအေစာဆံုး အိမ္မွာပင္တိုင္ ရွိတဲ့လူကလဲ က်မေရာက္ျပီး ေစ်းဝယ္ဆိုဆင္းသြားေလရဲ့ ။
ကဲ ... ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ ေဆးရွိန္နဲ႔ဂေယာင္ေခ်ာက္ျခား မက္တာလား ဘုရားမီးနဲ႔တစ္ကြ တစ္အိမ္လံုး မီးေတြေလွ်ာက္ဖြင့္ရင္း ဘီဒိုၾကီးကိုဖြင့္ၾကည့္ခ်င္တာ အူကိုယားေနတာပဲ။
မေခ်ာကျပန္မလာေသးဘူးရွင့္ ပထမဆံုးျပန္ေရာက္လာတဲ့ မလတ္ကို တိုးတိုးၾကိတ္ၾကိတ္ ေျပာျပေတာ့ မလတ္က ငါလဲနင့္ဘီဒိုၾကီးကို မသကၤာ ဘူးတဲ့ရွင္..။
ေနာက္ေန႔မနက္ မွာေတာ့ က်မတို႔မိဘမ်ားနဲ႔ ညီအမရင္းလိုခင္မင္တဲ့ အန္တီက က်မဖ်ားတယ္ ဆိုလို႔လာေမးရွာတယ္။
အန္တီကို ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ေပးျပီး က်မအခန္းထဲ အက်ီလဲဘို႔၀င္လာတယ္။
အန္တီက ဆိုဖာမွာဝင္ထိုင္ရင္း က်မဖတ္လက္စ စာအုပ္ကို ဟိုလွန္ဒီလွန္လုပ္ ေနတုန္းမွာပဲ ဆိုဖာေဘးကကပ္ျပီး လူတစ္ေယာက္ ရိပ္ကနဲျဖတ္သြားသတဲ့ ။
က်မထြက္လာေတာ့ သမီးအိမ္မွာ ဘယ္သူရွိေသးလဲ ေယာက္က်ားတစ္ေယာက္ စာၾကည့္ခန္းထဲဝင္သြားသလိုပဲတဲ့ ။
က်မတစ္ေယာက္ထဲပါ အန္တီ ျမင္လိုက္တယ္ဆိုရင္လဲ လူေတာ့မျဖစ္ႏိုင္ဘူး လို႔က်မေျပာေတာ့ အန္တီလဲေျပာခ်င္တာ စိတ္မဆိုးနဲ႔ သမီးတို႔အိမ္က မသန္႔ဘူးတဲ႔ရွင္ ။ အဲဒီအန္တီက ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္ရွင့္ အဲလိုနဲ႔ ဒီသတင္းက အန္တီကေန တစ္ဆင့္ ရန္ကုန္ေရာက္သြားပါေရာရွင္ ။ စကၤာပူကို လာေတာ့မဲ့ဆဲဆဲ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး ၾကြလာတယ္ က်မအိမ္မွာႏွစ္ပတ္ေလာက္ သီတင္းသံုးရင္း မလတ္နဲ႔က်မကို သူ႔အသိုက္အအံုကိုမဖ်က္နဲ႔ စာၾကည့္ခန္းထဲက ဘီဒိုၾကီးကို သင့္ေတာ္မဲ႔တစ္ေနရာ သြားထားလိုက္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတဲ႔ အတြက္ ဘီဒိုၾကီးကို အိမ္ေအာက္ဆင္းခ်ရင္း ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာပါ တာ့တာ လုပ္လိုက္ရတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး ပါပဲ ၊ ရင္းႏွီးတဲ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ ကေတာ့ေျပာစမွတ္တြင္တာ ဒီေလာက္အေနၾကာတာေတာင္ နင့္တို႔ေဂါက္ေတြနဲ႔ တစ္ေယာက္မွမညိဘူး လားတဲ့ရွင္ နင္တို႔ကိုလြမ္းလို႔ဆို တစ္ေခါက္တစ္ေလေတာင္ အလည္ျပန္မလားဘူးလားတဲ႔ ။ ကဲ.....အဲဒါေမးစရာလားရွင့္......။




ေလးစားစြာျဖင့္
မမ

Labels:


Posted by Anonymous :: 8:19 PM :: 10 Comments:

Post / Read Comments

---------------oOo---------------