မမ

Tuesday, April 28, 2009

သူၾကီီးဘုရားပြဲ ငါးစိမ္းသယ္ေကာင္းမွဳ


ဆံပင္ရွည္ရွည္ စကဒ္ရွည္ရွည္ ဖိုးရိုးဖါးယား သနပ္ခါးဘဲၾကားနဲ႔ အဲဒီေစ်းထဲကို က်မ၀င္လာျပီဆို ေစ်း၀ကႏွင္းဆီပန္း ေရာင္းတဲ႔ သားအမိက မမေရ အနီနဲ႔အ၀ါ ေခါင္ပန္းေတြ ၾကီးပဲ ေနာ္ ေရြးထားျပီးသား သမီးကို ကားေပၚတင္ခိုင္း ထားလိုက္မယ္ လို႔ ပန္းေရာင္းတဲ႔ အန္တီကလွမ္းေအာ္ ရင္ က်မက အမပိုထည့္ေနာ္လို႔ေျပာတတ္တယ္ ။ ျပီးရင္ေစ်းလည္မွာ ဆိုင္ခန္းေတြေရွ ႔ လူသြားလမ္းေပၚမွာ တို႔စရာ တိုလီ မိုလီမ်ိဴးစံုကို ဗန္းၾကီးႏွစ္ဗန္း နဲ႔ထည့္ျပီးေရာင္းတဲ႔ အဘြားအိုအိုၾကီး ခါးကကုန္းေနျပီ သူ႔ဆီကေတြ႔သမွ် အကုန္ေကာက္ျပီး က်မထည့္မယ္။
အဘြားေနေကာင္းရဲ့လားလို႔ က်မေမးမယ္ က်မကထည့္ခ်င္ရာထည့္ သူကတြက္ခ်င္ရာ တြက္ျပီးတဲ့ေနာက္ သူေျပာတဲ့ က်သင့္ေငြကို ေပးလိုက္ယံုပဲ က်မရင္ထဲမွာေတာ့ မနက္မိုးလင္းတာ နဲ႔ အလွဴတစ္ခုျပီး ေျမာက္သြားျပီဆိုတဲ႔ ပီတိကိုစားသံုးလိုက္တာပဲ။
အဘြားအို ထည့္ေပးလိုက္တဲ့ ဗူးသီးပုတ္ သရက္ကင္း ငွက္ေျပာဖူး ေပါက္ပန္းျဖူပြင့္ ေတြကိုလဲ က်မတစ္ကယ္ကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္တာပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ အဘြားဆီမွာ က်မ လံုး၀ကိုမႏွစ္သက္တဲ့ ပစၥည္းေတြ ရွိေနမယ္ဆိုရင္လဲ က်မေစ်းဆြဲျခင္းေလးခ် အဘြားရဲ့ ေစ်းဗန္းေဘးမွာ ၀င္ထိုင္ျပီး အဘြားေနေကာင္းရဲ့လား ဆိုတဲ့ ႏွဳတ္ဆက္စကား နဲ႔ အတူ ေတြ႔သမွ်ပစၥည္း ေကာက္ထည့္ေနၾကပဲ။
အဲလို ဘာေၾကာင့္ က်မလုပ္တတ္ခဲ႔လဲ ဆိုေတာ့ က်မတို႔ငယ္ငယ္ ထဲကေစ်းလိုက္တာ ေစ်း၀ယ္တာ အရမ္း၀ါသနာပါတယ္ မနက္ေစ်း ညေနခင္းေစ်း ညေစ်း အကုန္ က်မတို႔ ေရာက္ဖူးတယ္။ မိုးတြင္းဖက္ေတြ မွာေစ်းသယ္ေတြရဲ့ ဘ၀ေတြဟာ အမတန္မွ သနားစရာေကာင္းလွတယ္ မိုးေရေတြ တုတ္တုတ္က်ျပီး ပုဆိုးေဟာင္းတစ္ထည္ ျခံဳျပီး က်မတို႔ေမးသမွ်ကို ေမးခိုက္သံနဲ႔ ေျဖေနတဲ႔ ျပာေနာက္ေနတဲ႔ သူတို႔ ႏုတ္ခမ္းေတြ ပဲၾကီးခြံတြန္႔ ေနတဲ့ သူတို႔လက္ေခ်ာင္းေတြ တစ္ခ်ိဳ ႔ ကိုယ္၀န္ၾကီးနဲ႔ တစ္ခ်ိဳ ႔ရင္ခြင္ မွာပိုက္ထားတဲ့ ခေလးငယ္ငယ္ေလးနဲ႔ ေစ်း၀ယ္တဲ႔ဘူးတဲ႔သူတိုင္းေတြ႔ဘူးၾကမွာပါ။
တစ္ခ်ိဳ ႕ေရွ႕မွာေစ်းေရာင္း ေစ်းခံုေပၚမွာ ပက္လက္တစ္မ်ိဳး ေမွာက္ခံုတစ္မ်ိဳး သိပ္ထားတဲ႔ အနာဗလပြ နဲ႔ လသားခေလးငယ္ ေလးေတြက ယင္တစ္ေလာင္းေလာင္း နဲ႔ အိပ္ေမာက်လို႔ က်မတို႔ေတြ႔သမွ် လိုက္စပ္စုရင္း မလတ္က မမနဲ႔မငယ္ ေနာင္ဘ၀ ၾကရင္ငါတို႔ အဲဒီခေလးေလး ေနရာမွာ အိပ္ေနရရင္ ေတြးၾကည့္လိုက္စမ္းတဲ့ ။
က်မနဲ႔မငယ္ ဒူးေတြတစ္ဆတ္ဆတ္ တုန္ေအာင္ ေၾကာက္ရြံရင္း မလတ္ကလဲ ဘာလို႔အိပ္ရမွာလဲဆိုေတာ့ အဘြားေျပာတယ္ေလ လူဆိုတာ ေနရာမ်ိဳးစံု သံသရာမွာ လည္ရင္း ေနာက္ဆံုးတစ္ေန႔ မွလြတ္ေျမာက္ရမွာတဲ့ ။
သူတို႔ ဟိုဘ၀ကမလွဴ လို႔ကပ္ေစးနဲလို႔ လူလူျခင္းညွာတာမွဳ မရွိလို႔ မိုးေရထဲငုတ္တုတ္ထိုင္ျပီး ပိုက္ဆံလာေပးမဲ႔သူ ကိုေမွ်ာ္ေနရတာတဲ့ အဲဒါငရဲခန္းပဲတဲ့။
သူ႔ေရွ႔ဗန္းထဲက ခရမ္းသီး ေသးေသး ေလးေတြ စုျပီးအပံုေလးေတြပံုထားတာကို လက္ညိဳးထိုးရင္း မလတ္ကတြက္ျပခဲ႔တယ္ သံုးပံုမွ ၁၀၀က်ပ္ ဆယ္ပံုေတာင္ မျပည့္ဘူး ေတြ႔လား သူတို႔ ရဲ့ ရင္းႏွီးမွဳက တို႔ေတြမုန္႔တစ္ခါစား အေခြငွါး၀တၱဳဖတ္တဲ႔ေငြတန္ဘိုးေတာင္ရွိပါ့မလား လို႔ ဆရာၾကီး ေလသံနဲ႔တြက္ျပခဲ႔ တာေတြ က်မတို႔ ဆယ္ႏွစ္အရြယ္ရဲ့ရင္ထဲကို တစ္ဒိုင္းဒိုင္းနဲ႔ ကို၀င္သြားခဲ႔တာပါပဲ။
ေနာင္ဘ၀ ဆိုတာကိုေတြးရင္း ေၾကာက္တတ္ခဲ့တယ္ ဒီေနရာမွာငါသာဆိုရင္ လို႔ေတြးတတ္ခဲ့တယ္။
အဲလိုေစ်းသယ္ေတြဆီက ဘယ္ေတာ့ မွက်မတို႔ ေစ်းဆစ္ဘို႔ မၾကိဳးစားေတာ့ဘူး ကိုယ့္အလွည့္ေစ်းဆစ္မွာ မိုးေရထဲ၀ယ္သူမရွိမွာ က်မေၾကာက္တယ္။
အဲဒီအရြယ္ထဲက ရင္ထဲကို၀င္သြားတဲ႔ ကိုယ္ျခင္းစာတရား ကက်မတို႔ရင္ထဲမွာ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳ အေနအထားေတြ ကိုလိုက္ျပီး တိုးပြါးလာတာပဲ ရွိတယ္ဆုတ္ယုတ္ သြားတယ္ ဆိုတာ မရွိဘူးရွင္...။
ဟီး ..ေပရွည္သြားတယ္ ေစ်းဆက္၀ယ္ရဦးမယ္ အဘြားအိုကို ပိုက္ဆံရွင္း ျပီးတာနဲ႔ မ်က္ေစာင္းထိုး ဆိုင္မွာမုန္႔လက္ေဆာင္း ေသာက္တယ္ ။
ေစ်းတန္းကိုျဖတ္လို႔ ေစ်းရံု ထဲကို၀င္လာခဲ႔တယ္ ဆိုရင္ပထမဆံုး ညာဘက္က ၀က္သားေရာင္းတဲ႔ အန္တီၾကီး အေလးမွန္ေစ်းမွန္ ပစၥည္းမွန္ ေစတနာေကာင္း တယ္။
အိမ္ကမွာလိုက္တဲ့ အတိုင္း သံုးထပ္သား မိုးခိုသား ၀က္နံရိုး အေလးခ်ိန္ ေျပာျပီးမွာခဲ႔ရံုပဲ ေစ်းထဲကထြက္မွ ခုတ္ထစ္ထားတဲ့ အိပ္ယူေငြရွင္းယံုပဲ။
ျပီးရင္ဟိုဘက္ဒီဖက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေစ်းခံုေတြနဲ႔ေရာင္းတဲ့ လမ္းေလးထဲစ၀င္ျပီ ဆိုတာနဲ႔ ငါးဖယ္ျခစ္သယ္ ၾကိဳက္တဲ့အေကာင္လက္ညိဳးထိုး အေလးခ်ိန္ေျပာခဲ႔ ျပန္လာရင္ ဆားနႏြင္း အခ်ိဳမွဳန္႔ ဟင္းခ်က္မွဳန္႔ အကုန္ထည့္ တစ္ခါထဲရိုက္ျပီးသား အိမ္ေရာက္ရင္ လံုးယံုပဲ ၀က္သားမွာ၊ ငါးဖယ္ျခစ္မဲ့ အေကာင္ေတြ ေရြးလို႔ ေကာင္းေနတုန္းမွာပဲ ဆူညံေနတဲ့ ေစ်းတန္းတစ္ခုလံုး တိတ္ဆိတ္သြားသလို ငါးဖယ္ျခစ္ေနတဲ့ အမၾကီးကလဲ က်မကိုရွဴးတိုးတိုး ဆိုတဲ့ပံုစံလုပ္ျပျပီး သူထိုင္ေနတဲ့ ေစ်းခံုေအာက္ကို အဖံုးဖြင့္ျပီး ငါးရွဥ့္တစ္ေကာင္လို ေလွ်ာကနဲ ဆင္းခ်သြားတာ အံ့ၾသတစ္ၾကီး က်မေတြ႔လိုက္ရတယ္။
က်မရုတ္တရက္ ေနာက္ကိုလွည့္ၾကည့္ေတာ့ အ၀င္ေပါက္ကေန အမ်ိဴးသားၾကီး ေလးေယာက္ တိုက္ပံုပုဆိုး ခပ္ေတာက္ေတာက္ ေျပာင္ေျပာင္ နဲ႔ေပါ့။
က်မစိတ္ထဲ ျပသနာတစ္ခုခု ျဖစ္လို႔လာဖမ္းတာလား ဆိုျပီးရင္တစ္ထိတ္ထိတ္နဲ႔ ဒီအနားရပ္ေနရင္ ငါ့ကိုစစ္လိုက္ေဆးလိုက္ လုပ္ေနပါဦးမယ္ ဆိုျပီး ငါးဖယ္ျခစ္ ဆိုင္ေရွ႕ကေန ခပ္တည္တည္ ဆက္ေလွ်ာက္လာတယ္ ဆိုရင္ပဲ ေစ်းတန္းတစ္ခုလံုးမွာ ေစ်း၀ယ္သူက လြဲလို႔ေစ်းေရာင္း ေနသူတစ္ေယာက္မွ မေတြ႔ေတာ့ဘူး ။
ခုတ္လက္စ ၾကက္သား ရပ္ေစာင့္ေနတဲ့ ေစ်း၀ယ္ေတြ ငါးခုတ္လက္စေတြ ေစ်းေရာင္းသူ တစ္ေယာက္မွ မေတြ႔ဘူးရွင့္ ။ ေစ်းတန္းထဲကို က်မကေရွ ႔က က်မေနာက္က တိုက္ပံု၀တ္ လူၾကီးေလးေယာက္ေပါ့။ ေစ်းျခင္းနဲ႔က်မ ေခါင္းေတာင္ေမာ့ခ်င္ခ်င္ ျဖစ္လာတယ္။
ေနာက္မွာ ပါလာတဲ့လူၾကီးေလးေယာက္ကို က်မကိုပဲ ေစာင့္ေရွာက္ဘို႔အိမ္ကထည့္လိုက္ သလိုလို စိတ္ထဲေတြးမိတယ္ ။
တစ္ကယ္ပါရွင္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္းနဲ႔ေတာင္ ေျမာက္ၾကြေျမာက္ၾကြ ျဖစ္လာတယ္ ။ ေနာက္လွည့္ ၾကည့္ရင္တိုက္ပံု၀တ္ လူၾကီးေလးေယာက္နဲ႔ ခက္တာက ေစ်းသည္ တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး အသားေတြငါးေတြ ခုတ္လက္စေတြ နဲ႔ ေစ်း၀ယ္ေတြကိုပစ္ျပီးေတာ့မ်ားရွင္။
က်မငါးရွဥ့္တစ္ေကာင္လို ဆိုင္ေအာက္ကို ေလွ်ာကနဲ၀င္သြားတဲ႔ ငါးဖယ္ျခစ္ေရာင္းတဲ့ အမၾကီးကို ျပန္ျမင္ေယာင္လာတယ္။
အဲဒီေတာ့မွ ပုန္းေနၾကတာ အဲဒီလူၾကီးေတြကို ပုန္းတာေနမွာ ဘာေတြဘာလိမ့္ ဆိုျပီး.... မမ ေလ သိတယ္ေနာ္ စပ္စုနည္း ေပါင္းစံုသံုးျပီး စပ္စုေတာ့တာေပါ့။
တိုက္ပံု၀တ္လူၾကီးေတြကလဲ တစ္ဆိုင္ၾကည့္လဲ လူမရွိ ေနာက္တစ္ဆိုင္လဲ ေစ်းသယ္ကမရွိ ဆိုေတာ့ ေဒါသထြက္လာပံုရတယ္ ။ ပုန္းေနၾကတာ သိတယ္ ဒီမွာၾကိဳက္သလိုပုန္းၾက ဆိုင္ခုံနံပတ္ နဲ႔ အကုန္ေဘာင္ခ်ာျဖတ္ထားမယ္ ။ မယူမေနရဒါပဲ ဆိုျပီး ေဒါသတစ္ၾကီး ေအာ္ဟစ္ထြက္သြား ၾကေလရဲ့ တိုက္ပံု၀တ္ေတြ ထြက္သြားျပီးတဲ႔ ေနာက္မွာေတာ့ ေစ်းသယ္ေတြက ဆိုင္ခံုေအာက္က ေခါင္းျပဴျပီး ရွိေသးလား ဆိုတဲ႔ပံုစံေတြနဲ႔ အသံတိတ္ေမးတာကို က်မအပါအ၀င္ ေစ်း၀ယ္ဘို႔ ေစာင့္ေနသူေတြက ေခါင္းခါျပတယ ္။ မရွိေတာ့ဘူးေပါ့ အဲဒီေတာ့မွ အလ်ိွဳအလွ်ိဳ တက္လာၾကတယ္ ။ အံ့ၾသစရာ က်မနဲ႔ရင္းႏွီးတဲ့ ၾကက္သားေရာင္းတဲ့ အမၾကီးကို ဘာလို႔ပုန္းေနၾကတာလဲ ဆိုေတာ့ အလွဴခံေတြေလတဲ့ ။ ေအာ္အမရယ္ အလွဴခံဆိုလဲ မလွဴခ်င္ရင္ မရွိဘူးေျပာလိုက္ေပါ့ အမရဲ့ ဆိုေတာ့ ။ မလွဴခ်င္တာမဟုတ္ဘူး လွဴစရာကိုမရွိတာ ညီမရယ္ တစ္ေန႔တစ္ေထာင္ျမတ္ဘို႔ မနဲေရာင္းေနရတာ သံုးေလးေထာင္ျမတ္တဲ့ ရက္က တစ္လမွာ ၃ရက္ေလာက္ပဲ ရွိတာ ႏွစ္ရွည္ျဖစ္ေနျပီတဲ့။ေရာင္းရတဲ့ေငြကို အရင္းႏုတ္ တစ္ေန႔စာစားဘို႔ မနဲရွာေနရတာ အမတို႔မွာ အပိုေငြသံုးဘို႔မရွိသလို လွဴဘို႔ဆိုတာအေ၀းၾကီးတဲ႔ ။ ၾကက္သားေရာင္းေနလို႔ ၾကက္သားစားရတဲ႔ သူေတြ မဟုတ္ပါဘူးညီမရယ္တဲ့။က်မအသက္ရွဴေတာင္ ရပ္ခ်င္ခ်င္ပဲ အင္းေလ.... အဲဒါအမွန္တစ္ရားပဲ အမလိမ္တာမွ မဟုတ္တာ က်မေတာင္နားလည္ေသးတာ လူၾကီးေတြက ပိုသေဘာေပါက္မွာေပါ့ ။ ပုန္းေနမဲ့ အစားအကုန္စုျပီး ရွင္းျပလိုက္ ျပီးေနတာကို အမတို႔ကလဲလို႔ က်မကမေက်မနပ္ ေျပာေတာ ့။ ေဘးဆိုင္က အခုနပုန္းေနတဲ့ အေဒၚၾကီးက သမီးကိုကေလး မို႔လို႔ရွင္းျပေနတာ သူတို႔ကို တစ္ေစ်းလံုး ပုန္းေနတာ သူတို႔ပိုသိတာေပါ့ သိလို႔ေအာ္သြားတာ မယူမေနရတဲ့ မပုန္းပဲေပးလိုက္ရင္ ေတာ္ေသးေအ တစ္ဆိုင္ ၁၂၀၀ ဆိုျပီးေဘာက္ခ်ာျဖတ္မယ္ ထင္တာပဲ လို႔ ငါးခူေတြကို တစ္ဒုန္းဒုန္းခုတ္ရင္း မေက်မနပ္ေျပာေလရဲ့ ။ အမအဲဒါ အလွဴခံျဖတ္ပိုင္းလားလို႔ က်မကေမးေတာ့ လမ္းထဲမွာဘုရားပင့္ ဘို႔ေလ သူၾကီးဘုရား ငါးစိမ္းသည္ ေကာင္းမွဳေပါ့တဲ့ ။ ေပ်ာ္ပြဲရြင္ပြဲေတြထည့္မယ္ အဲဒီအတြက္ ထိုင္ခံုလက္မွတ္ တစ္ေစာင္ ေျခာက္ရာတဲ့ အလကားလာပါဆိုေတာင္ ဘယ္လိုမွမသြားႏိုင္ဘူးတဲ့ ။ ကဲ.... ရွင္ဘာေျပာရမလဲ ညေနဆို ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ဘုရားပြဲၾကီးစည္ကားလို႔ က်မတို႔ေတာင္ ညတိုင္းလမ္းေလွ်ာက္ မုန္႔၀ယ္စားေနၾက ။ အဲဒီညေတာ့ က်မ မသြားေတာ့ဘူး ။ ငါးေရာင္းတဲ့ အေဒၚၾကီးေတြ မေပးခ်င္ပဲ ေပးထားရတဲ့ ပိုက္ဆံေတြနဲ႔ သူတို႔ေပ်ာ္ရမဲ့ အေပ်ာ္ေတြကို က်မတို႔က ေခါင္းပံုျဖတ္ ျပီးမလိုခ်င္ေတာ့ဘူးရွင္။

ေလးစားစြာျဖင့္

မမ

Labels:


Posted by Anonymous :: 10:30 AM :: 5 Comments:

Post / Read Comments

---------------oOo---------------